Sport Tracker #1

Zoals je in mijn blog kan lezen over mijn goede doelen voor dit jaar, wil ik meer sporten dit jaar. Ik denk dat ik dat tot nu toe, wanneer we al weer drie maanden in 2017 zitten, goed heb gedaan. Het leek mij echter leuk om ook jullie daar van op de hoogte te houden. Daarom wil ik een keer in de zoveel tijd een stukje schrijven over mijn vorderingen en hoe het gaat met sporten. Dus hierbij de eerste!

Sporten

Sinds het begin van 2017 heb ik een trainingsschema voor hardlopen. Daarin staat dat ik elke week 3 keer moet hardlopen. En ik moet zeggen dat dat me aardig goed gelukt is! Ik heb nog niet een keer overgeslagen en ik heb het een paar keer een dag verplaatst, omdat ik me niet goed voelde, maar verder heb ik elke keer getraind. Ik heb de training maar een paar keer ingekort, omdat ik nog spierpijn had van de keer ervoor, of omdat er sneeuw lag, of omdat het heel hard waaide, maar ik heb het wel elke keer gedaan. Mijn schema zegt nu ook dat ik langer en verder moet trainen, en dat gaat me aardig goed af. De eerste keer dat ik wat harder liep had ik er best veel last van achteraf, maar nu gaat het veel beter met bijna geen spierpijn. Ik ben best wel een beetje trots op mezelf.

Mijn trainingen in februari

Daarnaast zwem ik nu ook elke week. Ik zwem elke dinsdag met een vriendin. We zijn niet super snel en het is ook vooral voor de gezelligheid, maar het is zeker leuk en we merken ook dat het steeds makkelijker gaat. We hangen wat minder aan de kant en we komen wat sneller aan de overkant van het zwembad. Soms is het wat lastig, omdat het zwembad soms helemaal vol zit met mensen die allemaal zwemmen op een ander tempo, maar dat is niet erg. Dan zigzaggen we gewoon van links naar recht en dat is alleen maar goed voor de afstand die we zwemmen, toch? Ik ben best trots op ons dat we dit elke week weer doen.

Spinning fietsen

Als laatste heb ik ook nog spinning geprobeerd op de sportschool van de universiteit. Dit was best zwaar, maar ook super leuk. Er is muziek en je fietst dan op het tempo van de muziek. De fiets kan dan zwaarder en lichter worden gezet, wat er voor zorgt dat het echt een goede training wordt. Aan het einde van de les was ik helemaal bezweet, maar ik voelde me wel voldaan. Ik wil dit zeker vaker gaan doen, al heb ik nog niet echt een gaatje kunnen vinden in mijn wekelijkse planning…

Dit is wat ik deze eerste drie maanden van 2017 heb gedaan aan sport. Ik vond het allemaal super leuk en ik ga dit zeker proberen vol te houden. Als je meer van dit soort artikelen wil lezen dan kun je zeker een berichtje hieronder achterlaten!

Wat doe jij voor sporten?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *